גלריית ויטוריו עמנואל השני – כל מה שצריך לדעת על מתחם הקניות ההיסטורי

גלריית ויטוריו עמנואל השני - Galleria Vittorio Emanuele II

גלריה ויטוריו עמנואל, הנקרא על שם המלך הראשון של איטליה, ויטוריו עמנואל השני, היא הקניון העתיק בעולם, שפועל משנת 1877! את הקניון תכנן הארכיטקט הנודע ג’וזפה מנגוני, ובמשך תקופות ארוכות היה נחשב המתחם למקום המפגש של כל אנשי האצולה ומכובדי מילאנו. הגלריה, ששוכנת בתוך ארקדה (מבנה קשתי) בצורת צלב בעלת ארבע קומות במרכז העיר, וממוקמות בה חנויות יוקרה של מיטב המותגים הנחשבים. 

הגלריה מחברת בין שניים מציוני הדרך המפורסמים ביותר של מילאנו – הדואומו של מילאנו ותיאטרון דלה סקאלה, אך הגלריה היא ללא ספק נקודת ציון חשובה ומקסימה בפני עצמה. בגלריה תמצאו כאמור חנויות יוקרה של מותגים כמו פראדה, שאנל וגוצ’י, חנויות תכשיטים, ספרים, גלריות אמנות וכמובן בתי קפה ומסעדות. החנויות היוקרתיות יושבות לצד כמה מבתי הקפה המהוללים של מילאנו, כמו Biffi ו-Zucca’s Bar, להם היסטוריה עשירה בהתרחשויות. 

גלריית ויטוריו עמנואל לאורך השנים

בשנת 1861 מבנה הגלרייה החל להיות מתוכנן, ובנייתו התרחשה בשנים 1865-1877. באותה תקופה, המלך ויטוריו עמנואל השני, שהיה מלך סרדיניה והשליט שלמעשה איחד את ממלכת איטליה, תמך בהקמת מרכז מפגש והתכנסות מקומי בסמוך לקתדרלה הראשית במילאנו – והשאר היסטוריה. מבנה הגלרייה נבנה בהתאם לעקרונות עיצוב קלאסיים מהמאה ה-19, ומתאפיין בבנייה נפוצה של גלריות תוך שימוש בגג מתכת וקשתות זכוכית. מבנים בעלי בנייה דומה ניתן לראות בלונדון (גלריית ברלינגטון), בריסל (הגלריה הסנט-הבסבורגית), נאפולי (גלריית אומברטו הראשון) ועוד. 

למרות הימצאותם של מבנים דומים, גלריית ויטוריו עמנואל ייחודית בכך שהיא מהווה מבנה חסר תקדים בעולם הארכיטקטורה והבנייה. המבנה, שנוצר בשיתוף פעולה בינלאומי, כולל אלמנטים שונים מאנשי מקצוע מגוונים – פרזול שנעשה בידי בעלי מלאכה צרפתים (מכירים את הפרזול של מגדל האייפל?) ולוחות זכוכית ענקיים, שלא נראו באף מקום אחר. גלריות שנבנו עד אותה תקופה היו משמעותית קטנות יותר ובעלות גגות פשוטים בהרבה מזה של גלריית מילאנו, ועד היום ניתן להתרשם מיופיו וייחודו של המבנה והגג שלו.

גלריית ויטוריו עמנואל כיום

המבנה שאנו מכירים כיום עבר תחזוקה ושימור אינטנסיביים, במיוחד לאחר שניזוק בצורה קשה בשל ההפצצות החוזרות ונשנות של מלחמת העולם השנייה.

על הקרקע של החלל המרכזי, שצורתו כמתומן, ישנם ארבעה פסיפסים המתארים את הסמל של שלוש בירות ממלכת איטליה (טורינו, פירנצה ורומא) בתוספת של מילאנו. המסורת אומרת שאם אדם מסתובב שלוש פעמים עם עקב על פסיפס הפר השייך לסמל טורינו, זו סגולה למזל טוב (במיוחד בשעה 00:00 בלילה של ה-31 לדצמבר!). לצערנו, מנהג זה גרם לפגיעה בפסיפס ולחור שנוצר בדמותו של השור.

כאמור, הגלרייה כיום היא מקום מושבן של חנויות יוקרה, בתי קפה, רוף טופים ואפילו מקדונלדס. כדי להצליח להיכנס למועדון האקסקלוסיבי של החנויות במתחם הגלרייה, כל חנות נדרשת להסכים על קו עיצובי אחיד שמאפיין את הגלרייה. לכן, כשתהיו במתחם, תוכלו לראות שאפילו סניף המקדונלדס מכבד את העיצוב השחור והמוזהב שהוא נדרש להציג.

גם אם אין בכוונתכם לקנות באחת מחנויות המתחם, כדאי לעבור במקום ולהתרשם מעיצובו הייחודי, מתקרת הזכוכית הגבוהה, רצפת הפסיפס, ציורי הקיר המרהיבים וכמובן מחלונות הראווה של אחד ממרכזי האופנה החשובים באיטליה.

מחיר ושעות פעילות

מתחם הגלריה פתוח 24/7, שעות הפתיחה של החנויות משתנה ועומדת לרוב על 9:00-20:00.

הכניסה אל המתחם חינמית לחלוטין.

לסיכום

גלריה ויטוריו עמנואל השני היא לא רק פנינה ארכיטקטונית’ אלא גם סמל לתרבות המפוארת והאלגנטיות של מילאנו. כשנכנסים לארקדת הקניות האייקונית הזאת, נעטפים באווירת יוקרה, היסטוריה ואומנות איטלקית. מבוטיקים אופנה יוקרתיים ועד בתי קפה ומסעדות היסטוריים, הגלריה מכילה אלמנטים שמשלבים את הקסם של העבר עם האלגנטיות של ההווה. 

אטרקציות נוספות במילאנו

חשוב לדעת!

שם האטרקציה באנגלית: Galleria Vittorio Emanuele II
כתובת מלאה: Piazza del Duomo, 20123 Milano MI
טלפון האטרקציה: +39 02 8845 5555
שעות הפעילות: פתוח תמיד

מיקום האטרקציה במילאנו

ביקורת על המסעדה מתוך Trip Advisor
יאללה שתפו! אל תהיו בונקרים😎
Facebook
WhatsApp
Email

אטרקציות נוספות במילאנו

שלח הודעה
רוצה להזמין סיור?
היי כאן סתיו! אשמח לעזור לכם להזמין את הסיורים שלנו, שלחו לי הודעה😇