כיכר דלה סקאלה ובית האופרה במילאנו

כיכר דלה סקאלה - Piazza della Scala

בצידה השני של גלריית ויטוריו עמנואל, מסתתרת כיכר דלה סקאלה המפורסמת במילאנו. כיכר דלה סקאלה היא רחבת כיכר מפורסמת ואלגנטית בלב העיר, המהווה סמל למורשת התרבותית והאמנותית העשירה של העיר. הכיכר שוכנת בין ציוני דרך איקוניים, כמו בית האופרה לה סקאלה המפורסם בעולם, ופאלאצו מרינו המלכותי, ומשמשת כמרכז תוסס של אמנות, היסטוריה ובידור.

פיאצה דלה סקאלה תופסת מקום מיוחד בנוף התרבותי של מילאנו בשל ציוני הדרך האייקוניים שלה והמורשת האמנותית העשירה שהיא מייצגת. בכיכר מצויים כמה אתרים ומונומנטים חשובים ביותר במילאנו, והם בית האופרה שמחזיק בתואר המפורסם בעולם, פלאצו מרינו, אנדרטת ליאונרדו דה וינצ’י, וכמובן, סופה של גלריית ויטוריו עמנואל השני.

פיאצה דלה סקאלה לאורך השנים

לכיכר דלה סקאלה יש היסטוריה מרתקת שמשולבת ההתפתחות התרבותית והאמנותית של מילאנו. מקורותיה של הכיכר הם מסוף המאה ה-18 כאשר העיר החליטה ליצור מרחב ציבורי המוקדש לאמנות ותרבות. האירוע המשמעותי ביותר בתולדות הכיכר היה בנייתו של תיאטרון אלה סקאלה, בית האופרה בעל השם העולמי, שנחנך בשנת 1778.

בשנת 1859 הוקמה האנדרטה לליאונרדו דה וינצ’י במרכז הכיכר, שנבנתה לכבוד האמן הגדול ותרומתו למורשת התרבותית של מילאנו. האנדרטה הפכה במהרה לסמל אייקוני של העיר ולמוקד חשוב ברחבת הכיכר. לאונרדו דה וינצ’י, האמן ואיש האשכולות האגדי, השפיע משמעותית על הנוף התרבותי של מילאנו במהלך שהותו בעיר. בין 1482 ל-1499 עבד דה וינצ’י בחסותו של לודוביקו ספורצה, דוכס מילאנו. בין היצירות המפורסמות ביותר שלו שנוצרו בתקופה זו הוא ציור הקיר המפורסם, “הסעודה האחרונה”, השוכן במנזר סנטה מריה דלה גרציה במילאנו. בנוסף לתרומתו האמנותית, דה וינצ’י עבד גם על פרויקטים הנדסיים ואדריכליים שונים, הותיר חותם מתמשך בהיסטוריה של מילאנו והקנה לו מקום מיוחד במורשת התרבותית של העיר.

בית האופרה במילאנו - Teatro alla Scala

אל מול הכיכר ניצב מבנה בית האופרה המפורסם של מילאנו. המבנה מבחוץ אינו מרהיב במיוחד ואפילו נחשב לפשוט, אך עיצוב הפנים שלו אינו מבייש סרטי אגדות של נסיכים ומשפחות מלוכה. יצירות מופת איטלקיות נוצרו כאן, כמו “נורמה” מאת וינצ’נזו בליני או “אוטלו” של ורדי, גדולי הזמרים בעולם האופרה וכן מופעי הבלט הגדולים בעולם מגיעים להופיע פה מידי שנה, מה שהופך את תיאטרון דלה סקאלה למפורסם ביותר באירופה. משמאל לבניין נמצא מוזיאון התיאטרון בו תוכלו לראות את אוסף כלי הנגינה של המקום, אוסף התלבושות ומסמכים היסטוריים נוספים.

בשנת 1776, בערב הקרנבל, נשרף כליל כל מבנה תאטרון דוקאלה, התאטרון העתיק ביותר שהתקיים במילאנו. בעקבות האסון, תשעים מבעלי המקומות בתאטרון ביקשו לבנות מבנה חדש שיוכל לשמש אותם לצרכי תרבות והעלאת מופעים. לאחר בקשות רבות וחוזרות אושרה הבקשה, והתאטרון נבנה במתחם שפעם שימש כנסיית סנטה מריה אלה סקאלה, משם קיבל התיאטרון את שמו. בשנת 1778 נחנך מחדש התיאטרון, ותוך זמן קצר הוא הפך למקום המפגש החשוב ביותר של אצילי מילאנו.

מחיר ושעות פעילות

בית האופרה והמוזיאון פתוחים לסיורים כל יום בין השעות 9:00-17:30.

עלות של כרטיס לכניסה למתחם בית האופרה והמוזיאון עבור מבוגר היא 17 יורו, ילדים עד גיל 12 נכנסים בחינם. 

אתר האינטרנט של בית האופרה בו תוכלו לקנות כרטיסי כניסה למתחם ואפילו להזמין כרטיסים למופעים השונים.

לסיכום

כיכר דלה סקאלה ובית האופרה הם אלמנטים בולטים של המצוינות האמנותית והתרבותית של העיר מילאנו. הכיכר האלגנטית, מוקפת פלאים אדריכליים, משמשת עדות להיסטוריה העשירה של העיר ולמחויבותה לאמנויות. בית האופרה בעל השם העולמי ממשיך לרתק את הקהל באמצעות מופעי אופרה, בלט וקונצרטים מצוינים כבר במשך למעלה מ-250 שנים. גם אם אתם לא מתכננים להיכנס לסיור במתחם, מומלץ להגיע אל הכיכר ולהתרשם מאחד המקומות המרכזיים במילאנו כיום. 

אטרקציות נוספות במילאנו

חשוב לדעת!

שם האטרקציה באנגלית: Teatro alla Scala
כתובת מלאה: Via Filodrammatici, 2, 20121 Milano
טלפון האטרקציה: +39 02 7200 3744
שעות הפעילות: כל יום בין השעות 17:30 – 9:00

מיקום האטרקציה במילאנו

ביקורת על המסעדה מתוך Trip Advisor
יאללה שתפו! אל תהיו בונקרים😎
Facebook
WhatsApp
Email

אטרקציות נוספות במילאנו

שלח הודעה
רוצה להזמין סיור?
היי כאן סתיו! אשמח לעזור לכם להזמין את הסיורים שלנו, שלחו לי הודעה😇