פארק סמפיונה במילאנו – ריאה ירוקה בלב העיר

פארק סמפיונה במילאנו - Parco sampione

במרכז מילאנו, בין טירת ספורצסקו ושער השלום, שוכן לו פארק סמפיונה. מדובר בפארק מקסים, שמציע מפלט שליו מרחובות העיר ההומים ושילוב מושלם של טבע, היסטוריה ופנאי. פארק סמפיונה הוא הפארק הגדול במילאנו, שמשתרע על שטח נרחב ממש במרכז העיר ובקרבה לנקודות מרכזיות בה, ומכיל שבילי הליכה, אגמים קטנים, צמחייה והמון פינות מנוחה ופיקניק. כשמגיעים לפארק בימי האביב והקיץ, נהוג לראות אנשים נהנים מהשטחים הירוקים, השמש, קצת נשנושים, כלבים, ואפילו משחקי כדור ופריזבי.  

פארק סמפיונה במילאנו לאורך השנים

ניתן לייחס את מקורותיו של הפארק למאה ה-19, כאשר העיר מילאנו החליטה ליצור מרחב ציבורי גדול לבילוי ומנוחה. הפארק תוכנן על ידי האדריכל אמיליו אלמנה והושלם ב-1893. האזור שבו עומד כיום פארקו סמפיונה הכיל בעבר את הגנים העצומים של טירת ספורצסקו תחת שלטון ספורצה, שכללו שדות חקלאיים, כרמים ושטחי ציד. בתקופת נפוליאון עבר האזור שינויים משמעותיים, עם בניית מתקני ספורט ושינוי השטחים החקלאיים.

הגנים קיבלו השראה מגנים בסגנון אנגלי שהיו פופולריים באותה תקופה. המעצב ראה בעיני רוחו מרחב ציורי והרמוני שבו טבע, אמנות והיסטוריה יכולים להתקיים יחד. הפארק תוכנן עם שבילים מפותלים, גבעות, חורשות עצים ובריכות היוצרות נוף אידילי ומגוון. בנוסף, התכנון המרחבי של הפארק נועד לתת כבוד ולהדגיש את חשיבותם ההיסטורית של שני האתרים העומדים משני צדדיו, הלא הם טירת ספורצסקו ושער הניצחון המפורסמים. 

פארק סמפיונה במילאנו כיום

הפארק כיום מהווה נקודת מנוחה ורגיעה חשובה ומרכזית בעיר. לא אחת ניתן לראות את תושבי מילאנו בגילאים השונים, ביניהם פנסיונרים, סטודנטים, משפחות ועוד, מגיעים אל הפארק בימי ראשון או לאורך השבוע בזמן הפסקת הצהריים, ונהנים מהפינה הירוקה והרחבה בלב העיר. מלבד טירת ספורצסקו ושער הניצחון שמצויים משני צידי הפארק, הוא מכיל גם ארנת ספורט שעד היום נערכות בה תחרויות שונות, ואת מגדל Torre Branca, שמספק למי שעולה אליו תצפית על קו הרקיע של העיר.

מחיר ושעות פעילות

ניתן להגיע אל הפארק 24/7, אך מומלץ להגיע באור יום. הכניסה אל הפארק היא חינמית לגמרי.

לסיכום

פארק סמפיונה הוא פנינה אמיתית בלב מילאנו, ומציע “נווה מדבר” שליו בתוך האווירה ההומה של העיר. עם השילוב הייחודי שלו של טבע וציוני דרך היסטוריים, הפארק הפך לפופולרי בקרב תושבי העיר ומטיילים כאחד. מומלץ כאמור לשלב את הביקור בפארק עם ביקור במבצר ספורצסקו ושער השלום, וניתן להגיע ממנו בהליכה רגלית קלילה אל המוקדים השונים במרכז העיר ואל שכונת הצ’יינה טאון.

אטרקציות נוספות במילאנו

חשוב לדעת!

שם האטרקציה באנגלית: Parco sampione
כתובת מלאה: Piazza Sempione, 20154 Milano
טלפון האטרקציה: +39 02 8846 7383
שעות הפעילות: כל יום בין השעות 21:00 - 6:30

מיקום האטרקציה במילאנו

ביקורת על המסעדה מתוך Trip Advisor
יאללה שתפו! אל תהיו בונקרים😎
Facebook
WhatsApp
Email

אטרקציות נוספות במילאנו

שלח הודעה
רוצה להזמין סיור?
היי כאן סתיו! אשמח לעזור לכם להזמין את הסיורים שלנו, שלחו לי הודעה😇