שער הניצחון במילאנו – שער השלום בפארק ספמיונה

שער השלום במילאנו - Arco della Pace

שער השלום, שער הניצחון, או כפי שהוא מכונה בפי האיטקלים – “קשת השלום”, היא מונומנט מפואר שמצוי במרכז מילאנו, בכניסה לפארק סמפיונה. השער עומד כסמל מרהיב ומקסים לשלום וכעדות חשובה להיסטורייה העקובה מדם של העיר. השער נבנה לרגל נצחון צבאו של נפוליאון על הצבא האיטלקי ופלישתו למילאנו, במקום בו שכנו הביצורים שהקיפו את ארמון ספורצסקו, אליו פרצו.

שער השלום במילאנו לאורך השנים

שער הניצחון במילאנו מחזיק בהיסטוריה עוד מתחילת המאה ה-19. השער תוכנן בתחילה על ידי האדריכל האיטלקי המפורסם לואיג’י קגנולה כדי לפאר את ניצחונותיו של נפוליאון. עם זאת, עקב שינויים פוליטיים, הפרויקט נעצר והושלם מאוחר יותר ב-1838 תחת הקיסר פרדיננד הראשון, שהוקדש לשלום לאחר תקופת נפוליאון במקום לכיבושיו.

האנדרטה מעוטרת בתבליטים ופסלים מורכבים של אמנים איטלקיים ידועים, ומציגה סגנון אדריכלי ניאו-קלאסי בהשראת קשתות ניצחון רומיות. במהלך השנים, שער השלום/ניצחון היה עד לאירועים היסטוריים משמעותיים, כולל איחוד איטליה בשנת 1861.

שער הניצחון במילאנו כיום

מעניין לדעת כי שער השלום, למעשה, בנוי בתחילת רחוב סמפיונה, דרך המחברת את מילאנו לפריז. השער כאמור ניצב בתחילתו של פארק סמפיונה והוא אזור נהדר לפיקניק, טיול ביום שמשי או מיקום נהדר לתמונות. משער הניצחון אל הצד הנגדי מהפארק יוצא רחוב ראשי בו שלל מסעדות, ברים וחנויות, ולכן הטיול באזור מומלץ ביותר. 

שער השלום תופס מקום מיוחד בלבם של תושבי מילאנו, מכיוון שהוא מייצג לא רק את ההיסטוריה העשירה של העיר שלהם, אלא גם את החוסן והאחדות של אזרחיה. עבור המקומיים, האנדרטה משמשת תזכורת לקשיים הרבים שמילאנו התמודדה איתם והתגברה עליהם לאורך מאות שנים. היופי עוצר הנשימה של הקשת והאומנות המורכבת שלוקחת בה חלק, מעוררים תחושת גאווה במורשת התרבותית העירונית, שכן הם מציגים את כישוריהם של האמנים האיטלקיים שתרמו ליצירתה. בין אם מתאספים עם חברים במסעדות ובתי הקפה הסמוכים או משתתפים באירועים חגיגיים בפארק שמסביב, המילאנזים מוקירים את שער השלום כסמל לזהותם הקולקטיבית ולרוח המתמשכת של מילאנו.

מחיר ושעות פעילות

האתר פעיל 24/7, אך מומלץ לבקר בו באור יום.

הביקור בשער השלום הוא חינמי לגמרי.

לסיכום

שער השלום הוא עדות מדהימה להיסטוריה העשירה של מילאנו ולחוסן של תושביה. כסמל לשלום ואחדות, הוא ניצב בגאווה בלב העיר, מזמין את המטיילים בעיר להתפעל מהעיצוב המושקע ומהסיפור המדהים שלו. מומלץ לשלב את הביקור בשער השלום יחד עם טיול בפארק סמפיונה ומבצר ספורצסקו, שסמוכים זה לזה ונמצאים בקרבת מקום. 

אטרקציות נוספות במילאנו

חשוב לדעת!

שם האטרקציה באנגלית: Arco della Pace
כתובת מלאה: Piazza Sempione, 20154 Milano
שעות הפעילות: תמיד

מיקום האטרקציה במילאנו

ביקורת על המסעדה מתוך Trip Advisor
יאללה שתפו! אל תהיו בונקרים😎
Facebook
WhatsApp
Email

אטרקציות נוספות במילאנו

שלח הודעה
רוצה להזמין סיור?
היי כאן סתיו! אשמח לעזור לכם להזמין את הסיורים שלנו, שלחו לי הודעה😇